Wednesday, 11 February 2009

::Le Ballon Rouge (Albert Lamorisse 1965)/ 紅氣球::






我一直都很喜歡每次節慶的時候, 瞬間氣球們的一起飛向天空,然後隨著風慢慢飄遠.
以前因為不是每次都有這樣的力氣準備氣球,也不是常有機會觀賞到壯觀氣球們,
所以我很喜歡到淡水河邊吹泡泡, 我一直覺得,每次吹出後的泡泡,都把我的不開心一起帶走了.哈.

以前上電影導讀的時候看過一部片叫做Le Ballon Rouge/紅氣球,是部1965年出版的法國短片.
片中可以看到當時的法國街景,復古的畫面顏色以及配樂都很經典.當然還有那個非常靈活的紅氣球, 是我很愛的一部片喔,推薦給大家, 想看短片欣賞嗎?請這邊喔-> Le Ballon Rouge

週三的晚上我又把這部短片再看了一遍,突然想到以前高中很愛的一個月亮小玩具, 是幾米系列的月亮不見了裡的縮小版,小小的但是我把它高高的放在房間裡,每次睡前看著它都有種是我自己的私人月亮的幸福感.後來周邊商品越來越多,但是我的房間裡還是一直有著我那顆小月亮.


1 comment:

  1. Thanks for sharing this with all of us. Every girl has her most beautiful moment in the life just when you wear your own wedding dresses in your wedding.You can visit our wedding dress shop.Cheap wedding dresses have good quality. You can find ball gown wedding dresses,mother of the bride dresses,mermaid wedding dresses,flower girl dresses,strapless wedding dresses,a line wedding dresses,plus size wedding dresses,column wedding dresses,beach wedding dresses,empire wedding dresses,tea length wedding dresses,bridesmaid dresses,cocktail dresses,evening dresses,prom dresses your dream. Get your wedding dress in our bridal shop. Finally,I hope you have a happy wedding.

    ReplyDelete